Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Mysoda Toby op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m********@h****** 19-06-2021

Zeer tevreden. Zo kan het dus ook...

Geschreven voor: Mysoda Toby

Met het warme weer is gekoeld bruiswater bijna onmisbaar en om nu iedere keer 9 kg water vanuit de lokale super naar huis te dragen is ook geen pretje, dus tijd voor een oplossing. Voor een totale nitwit op het gebied van deze apparaten (ik had net als veel mensen, alleen van sodastream gehoord), is de keuze in deze apparaten reuze..moeilijk. sommige hebben stroom nodig, andere niet, al dan niet beveiliging tegen bevriezing, ze schreeuwen allemaal milieuvriendelijk, en je vraagt je af waarom de ene 2 keer zo duur is als de andere, terwijl het resultaat (CO2 in een fles water) uiteindelijk gelijk is.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Mysoda Toby. En wel om de volgende redenen. Hij oogde op de website mooier dan de heel 'glimmende plastieke' sodastream in de winkel. Mysoda heeft het milieu echt leidend gemaakt in de ontwikkeling van hun product. Wat van biologisch afbreekbaar materiaal gemaakt kan worden, is daar ook van gemaakt. Zelfs de doppen en de 'bodem' van de petfles zijn bio afbreekbaar. Er is bijna geen plastic gebruikt in het product en ook de verpakking was volledig van karton (zonder glimmende multicolor bedrukking). In alles zie je dat 'milieu' niet een loze slogan is. Er zaten 2 flessen bij de Toby (1L en 0,5L) wat het aanschaffen van extra flessen niet direct noodzakelijk maakt. En de Toby heeft een 'beveiliging' tegen aanvriezen van het water door de snelle afkoeling van het CO2.

Ik heb het product nu in gebruik en ik ben zeer tevreden. 10 minuten na het uitpakken had ik mijn eerste fles bruisend water gemaakt. Het is even uitzoeken hoe lang je de knop ingedrukt moet houden totdat je, volgens jouw smaak, genoeg bubbels hebt. Maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat er te weinig bubbels in het water zitten als je voor 'maximaal' gaat. Kortom het product is eenvoudig in de bediening, heeft maar één knop, doet wat het moet doen, en maakt geen loze beloftes aangaande milieuvriendelijkheid die jij als klant vervolgens mag inlossen door geen flesjes met water meer te kopen.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • doet wat het moet doen.
  • 'Milieu' is echt goed doorgevoerd in apparaat.
  • 2 flessen in het pakket
  • Geen goedkoop plastic oogt mooier in keuken.

Minpunten

• eigenlijk geen